Retourneringsbeleid
Bevalt het product je niet? Of wil je gewoonweg retourneren zonder opgaaf van redenen? Geen probleem. Bij Handigly krijg je tot 30 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je tot 30 dagen na ontvangst van je bestelling de tijd krijgt om te besluiten of je het product wil behouden of niet. Daarbovenop heb je na de aanmelding van je retournering 14 dagen om het product daadwerkelijk op de post te zetten.
De wettelijke bedenktermijn is eigenlijk 14 dagen, maar bij Handigly willen we onze klanten graag tegemoet komen door 30 dagen aan te bieden. Tot slot is het ook nog eens gratis indien je gebruik maakt van een door ons verstrekte retourlabel. Handig toch?
We raden je aan om eerst contact met ons op te nemen voordat je je retour aanmeldt. Misschien kunnen wij je probleem of klacht oplossen en is retourneren niet meer noodzakelijk.
Hoe kan ik retourneren?
Om je retour aan te melden en verdere instructies te krijgen, kun je ons een bericht sturen. Meer informatie over onze contactmogelijkheden kun je vinden op onze contactpagina.
Wij verstrekken je kosteloos één keer een retourlabel die je kunt gebruiken om je pakket gratis naar ons retour te sturen. Gebruik je deze retourlabel na verstrekking toch niet? Dan zul je zelf de retourneringskosten moeten betalen en ben je zelf verantwoordelijk voor de verzending.
Om je bestelling of product te retourneren kun je ook gebruik maken van ons retourformulier. Deze is hieronder te downloaden. Vul deze volledig in en stuur het mee met de bestelling. Je bent in dit geval zelf verantwoordelijk voor de verzending en kosten van je retour. Wees dus zorgvuldig.
Let wel op: bij het retourneren door middel van het retourformulier en zonder onze retourlabel komen de retourneringskosten voor eigen rekening van de klant. Dit is afhankelijk van welke soort verzending en vervoerder je kiest.
Retourvoorwaarden
Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen wij een waardevermindering hiervan in rekening brengen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100% van de aanschafwaarde van het product (op basis van de geconstateerde schade en/of gebreken). Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij retour goed verpakt is.
Bij retoursontvangst in goede orde worden de verzendkosten inclusief het verschuldigde bedrag van je bestelling aan je terugbetaald. Bij het retourneren van een deel van je bestelling krijg je de verzendkosten (verzendkosten van je bestelling) niet terugbetaald.
Mijn product is beschadigd aangekomen, wat nu?
Het kan weleens voorkomen dat je bestelling beschadigd raakt bij transport. Of dat het product gewoonweg beschadigd en defectief geleverd wordt. In dit geval vragen we je om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen (maar uiterlijk binnen 3 dagen). Hierbij vragen we om bewijsstukken en foto’s om aan te tonen dat het product gebrekkig is aangekomen bij ontvangst.
Kan ik ook ruilen?
Wegens logistieke en technische redenen is het helaas niet mogelijk om een product of bestelling te ruilen. Wel kun je een bestelling of product retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.
Moet ik de retourneringskosten betalen?
Nee. Retourneren bij Handigly is gratis indien je onze retourlabel gebruikt.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wij streven ernaar het verschuldigde orderbedrag binnen 7 dagen (maar uiterlijk 14 dagen) na aanmelding van je retour terug te storten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Wij crediteren het geld terug via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt afgerekend.